ADO34 volt annak a Mini alpú modellnek a neve, amelyet 1960-64-ig fejlesztettek, és amivel az MG Midget-et és az Austin-Healey Sprite-ot akarták leváltani.
Forrás:Wikipedia
Innocenti 950s/1100s/Coupé
A BMC és a milánói Innocenti között volt egy megállapodás Austin A40 Farina összeszereléséről – egy angol autó olasz tervezésű karosszériával. A Sprite esetében viszont az olasz cég csak az autó alapvető elemeit (motor, erőátvitel, kerekek, tengelyek, felfüggesztés, fékek és kormányzás) használta, minden egyéb helyi tervezés és beszállítók terméke.
A torinoi Ghia egy a Sprite-éval egyező taposólemezek köré teljesen új karosszériát tervezett. A kasztnit az OSI gyártotta az Innocenti présein.
Az Innocenti koncepciója szerint az olcsó és vidám Sprite MkI-ből egy jóval exkluzívabb és stílusosabb autó kellett hogy készüljön, amellyel messze praktikusabb együtt élni. Így az olasz autóban kezdetektől szériafelszerelés volt a szélesebb ajtó, a feltekerhető ablak, a zárható csomagtartó, a belső világítás, a szivargyújtó, a hamutartó, a zárható kesztyűtartó és a fűtés.
Az ismerős 948 cm3-es ’A’ szériás motorra új légszűrő és gyújtáselosztó került. A hűtőfolyadék tartájának sapkája középre került és ez elegendő volt a majdnem lapos motorháztető alatt, hogy a Sprite-ban használt beöntő nyakat elhagyhassák.
A 950-es Spyder 1961-ben került a palettára, mint egy késői gondolat, hiszen ekkoriban a Sprite MKI gyártása már a végét járta. Olyannyira, hogy a korai Innocentik olyan alkatrészekből készültek, amik Abingdonban megmaradtak. A legutolsó teljes Frogeye, az AN5-49584 sorozatszámú, 1960 novemberében készült, jóval későbbi számokon (egészen az AN5-50116-ig) szállították a teljesen szétszerelt fődarabokat, alkatrészeket Milánóba. Habár a 950-es Spyder, igazán furcsa módon az AN5 alvázszámot kapta, a motorszámnak új előtagja volt (9CA-U-H) és kiegészítő számai (101-750). Összesen 624 db 950-es Spyder épült az AN5-östől örökölt alkatrészekből, mielőtt az angoloknál átálltak a HAN6-os Sprite MKII gyártására.
1964-ben az Innocenti Spyder is megkapta az 1098 cm3-es blokkot és a fejlesztett HAN8-as hajtásláncát. A végső fejlesztést 1967-ben hajtották végre, amikor a zárt tetőt tettek a kocsira, és mint Innocenti C Coupé-t kezdték gyártani. A hűtőrács és az oldalsó világítótestek is újak lettek ezen a modellen. A gyártás 1970-ben állt le, összesen 7651 db gyártása után - ebből pillanatnyilag 4 db ismert Angliában. Mindegyik balkormányos, többnyire Olaszországban lettek értékesítve, habár néhány darabot Észak-Amerikába exportáltak.
Forrás: Terry Horler, mgcars.org.uk
A késői 1980-as évek óta a Spridget-ek kedvelt autói a klub-versenyeknek az Egyesült Királyságban, mert az eredeti gyártó által fejlesztett, olykor készre szerelt tuning készletek garmadája áll rendelkezésre, melyekkel könnyű elérni a teljesítmény fokozását.
Az Egyesült Királyságban még mindig van egy versenyszéria az MG Midget-ek számára, emylet az MG Car Club szervez. Az MG Midget Challenge egy nemzeti futamokból álló sorozat olyan MG Midget-ek és Austin-Healey Sprite-ok részére, melyeket 1956-1979 között gyártottak. A bajnokság minden nagyobb EK beli pályát érint és alkalomszerűen ellátogat a Spa-Francorchamps-ra Belgiumba. Ez egy komoly, profi, de igen barátságos bajnokság és 1977 óta minden évben megrendezésre kerül.
A Batheaston-i Frontline Spridget (később Frontline Costello) fejleszésében a kocsit igen megerősítették, így a modern Spridget-ekbe 99LE(74kW)-s motorok kerülhetnek, melyek még könnyebbek is az eredetieknél. A Frontline kocsik 100km/h-ra kb. 5 másodperc alatt gyorsulnak fel. A Frontline felfüggesztésekkel a kocsikat öröm vezetni. Az általuk fejlesztett motor- felfüggesztés- és fék-tuninggal a 21. századi Spridge-ek igazi versenytársai lettek a Lotus Elise-nek.
Forrás:Wikipedia
Később még bővítem!!!