Mindenféle technikai adat szárazon, Martini nélkül.
Rövid műszaki összefoglaló
Változások évjáratonként
VIN értelmező
Motorkód-fejtő
Évjáratok-alvázszámok
Szériaszám előtagok
Motor: Öntöttvas hengerfej és blokk
Hengerek száma: 4
Furat és löket: 64.58 mm x 83.72 mm
Térfogat: 1098cc
Szelepműködés: nyomórudas felülszelepelt
Porlasztás: 1.25' SU iker esőáramő porlasztó
Teljesítmény: 55 LE 5,500 f/perc-nél
Max Nyomaték: 61 lb/ft=82,61 Nm 2,500 fordulatnál
Sebességváltó: 4 sebességes, részben szinkronizált kéziváltó
Tengelykapcsoló: száraztárcsás kuplung
Felfüggesztés elöl: tekercsrugó és lengőkar hidraulikus emelőkaros lengéscsillapítóval
Felfüggesztés hátul: negyed-elliptikus laprugó hidraulikus emelőkaros lengéscsillapítóval
Fékek: Lockeed hidraulikus tárcsafék elöl, 7' dobfék hátul
Kerekek: csavarozott nyomott acél felni, extraként küllős kerék egypontos megfogással, szárnyas- vagy nyolcszögletű anyával
Tengelytáv:6' 8"=2032 mm
Nyomtáv: elöl 3'=914mm, hátul 3' 8"=1117mm
Új ára 1963-ban: Ł495 plusz Ł103,13 s(shilling) 9 d (penny) adó
Midget 1500 (1974-1980)
Hengerek száma: 4
Furat és löket: 73.7 mm x 87.4 mm
Térfogat: 1491 cm3
Szelepműködés: nyomórudas felülszelepelt
Porlasztás:2 x 1.5' SU HS4
Teljesítmény: 65 LE 5500 fordulaton
Max nyomaték: 77 Ib/ft=104,28Nm 3000 fodulaton
Tengelykapcsoló: száraztárcsás kuplung
Sebességváltó: 4 sebességes, teljesen szinkronizált kéziváltó
Felfüggesztés elöl: független, tekercsrugó, lengőkarok, emelőkaros hidraulikus lengéscsillapító, stabilizátor rőd
Felfüggesztés hátul: fél-elliptikus 6 elemből álló laprugó, emelőkaros hidraulikus lengéscsillapító, merev tengely
Fékek: Lockeed hidraulikus tárcsafék elöl, dobfék hátul
Kerekek: Rostyle típuső 145x13 gumikkal
Tengelytáv: 6' 8"=2032 mm
Nyomtáv: 3' 10 1/2" elől=1181mm, 3'9" hátul=1143 mm
Hossz: 11'9"=3,5814m
Teljesítmény
Gyorsulás: 0-60 mph 12.3 sec
Maximális sebesség: 101 mph=162,54 km/h
Fogyasztás: kb. 27.9 mpg=kb 9,51 l/100km
Új ára 1975-ben: Ł1,559.61
Nem sokára!
Első karakter-egység: Gyártó (pl.: A) |
A-Austin G-MG H-Austin-Healey YH–Austin-Healey (ausztrál CKD*) YG-MG (ausztrál CKD*) |
Második karakter-egység: Motor típusa, Karosszéria típusa, Széria (pl.: AN10) |
A – „A” szériás motor (habár ez használatban maradt az MG Midget 1500-nál is) |
N - 2 üléses túrakocsi |
1-MG Midget Mark I (61-62) 2-MG Midget Mark I (62-64) 1100 3-MG Midget Mark II (64-66) 4-MG Midget Mark III (64-69) 5-MG Midget Mark III (69-74) 1275 5-AH Sprite I (58-61) 6-MG Midget Mark IV (74-79) 1500 7-AH Sprite Mark II (62-64) 1100 8-AH Sprite Mark III (64-66) 9-AH Sprite Mark IV (66-69) 10-AH Sprite Mark V (69-71) 10-Austin Sprite (71) |
Harmadik karakter-egység: Tengerentúli modelleknél (jobbkormányosnál (RHD) nincs) |
U-USA & Canada |
L-Left Hand Drive (balkormányos) |
Negyedik karakter-egység: Modellév (csak US & Canada MG Midget az „U” betű után) |
A–1970-tól M–1980-ig |
Utolsó karakter-egység; az „alvázszám” mögött: |
G-Abingdon ( MG gyár) M - Cowley ( Morris gyár) |
Például: GAN 5 128853G |
G - MG | AN 5 – „A” Szériás motor, 2 üléses túrakocsi, 3. széria | 128853 – „alvázszám” | G – Abington (MG gyár) |
Megjegyzés: Az Angliában gyártott Mk I Sprite-oknál nem volt „H” előtag a gyártási számában, hanem csak AN5 karaktersor volt, míg az Ausztráliába szállított CKD („completely knocked down”, azaz teljesen szétszerelt állapotban szállított) kocsik YH előtaggal kerültek legyártásra. A Sprite-okat és Midget-eket a BMC többi azonos korú modelljéhez hasonlóan több régióba, de főleg az Ausztrál kontinensre is exportálták, CKD-ként, és összeszerelésük a célországban történt. A Sprite-ok ebben a formában 1959-1966 között, míg a Midgetek 1966-1971 között kerültek így forgalomba. Az exportált készlet a kasztnit, a teljes felfüggesztést, a motort, a váltót és egyéb kiegészítő alkatrészeket jelentett. A többi, úgy, mint gumik, kárpitozás és néhány elektromos részegység ausztrál vállalatok szállították, többnyire azért, hogy az aktuális import-szabályozásoknak megfeleljenek, melyben kikötés volt a hazai termék mennyisége. A korai Sprite-okat (1959-61) között a Pressed Metal Corporation of Enfield-ben, Sydney mellett (a BMC egy leányvállalatánál) szerelték, míg a későbbi darabokat Zetlandban, szintén Sidney mellett Új-Dél-Wales-ben. |
Első karakter-egység: Motor mérete (cm3), Gyártó és típus (pl.:12CE) |
9-900-tól 999 cm3-ig 10-1000-tól 1099 cm3-ig 12-1200-tól 1299 cm3-ig |
C-Austin Healey Sprite / MG Midget |
kiegészítő betű (ha van) |
Második karakter-egység: Hajtómű |
DA – bordázott váltóház, angol honlap szerint verseny áttételű váltó: hosszú 1-es, 2-3-4 egyre közelebb egymáshoz, a váltórúddal a kardán közepén |
U – sima házas váltó (csak a MK I-nél) |
Harmadik karakter-egység: Kompresszió |
H – Magas kompresszió |
L – Alacsony kompresszió |
Például: 12CG /DA/H101 |
12CG - 1275 AH Sprite vagy MG Midget Motor a G szériából | DA – bordázott váltóházzal | H101 - Magas kompresszió; Szériaszám 101 |
Megjegyzés: A motor-szériák betűjele gyakran köthető az alkatrészek jelentősebb változtatásaihoz. Például a 1098 cm3-es motor korai változata 10CC jelűek, míg a későbbi autókban ugyanez a motor 10CG jellel szerepel, mert a főtengely csapágyazásának méretét 1,75"-ről 2"-ra növelték. Ennek oka pedig az volt, hogy a szervizekben gyakran eltörtek ezek az alkatrészek. |
A modellév nem feltétlenül vág egybe a gyártás évével. Mint ahogy azt az alábbi táblázatban látni lehet, egy 1972 januárjában gyártott autó a 1972-es modellévhez, míg az ugyanazon év augusztusában gyártott darab már az 1973-as modellévhez tartozik. Több különböző oka van ennek: egyrészt a változtatásokat és fejlesztéseket sokkal egyszerűbb a nyári, vagy karácsonyi leállás alatt bevezetni, amíg a gyártósor áll, másrészt az autó-kiállítások abban az időben többnyire ősszel és télen voltak, itt volt célszerű bemutatni a következő évi modelleket. Ebben a táblázatban mind a Sprite, mind a Midget gyártásáról szó esik.
Modell | Évjárat | Első alvázszám | Gyártás indítása |
---|---|---|---|
Austin Healey Sprite Mk I | 1958 | H-AN5-501 | 1958 március |
Austin Healey Sprite Mk I | 1959 | H-AN5-8927 | 1959 január |
Austin Healey Sprite Mk I | 1960 | H-AN5-30215 | 1960 január |
Austin Healey Sprite Mk II | 1961 | H-AN6-101 | 1961 február |
MG Midget Mk I | 1961 | G-AN1-101 | 1961 március |
Austin Healey Sprite Mk II | 1962 | H-AN6-12247 | 1962 január |
MG Midget Mk I | 1962 | G-AN1-7526 | 1962 január |
Austin Healey Sprite Mk II | 1962 | H-AN7-24732 | 1962 október |
MG Midget Mk I | 1962 | G-AN2-16184 | 1962 október |
Austin Healey Sprite Mk II | 1963 | H-AN7-26622 | 1963 január |
MG Midget Mk I | 1963 | G-AN2-17688 | 1963 január |
Austin Healey Sprite Mk II | 1964 | H-AN7-37735 | 1964 január |
MG Midget Mk I | 1964 | G-AN2-25361 | 1964 január |
Austin Healey Sprite Mk III | 1964 | H-AN8-38854 | 1964 január |
MG Midget Mk II | 1964 | G-AN3-25825 | 1964 január |
Austin Healey Sprite Mk III | 1965 | H-AN8-48873 | 1965 január |
MG Midget Mk II | 1965 | G-AN3-36791 | 1965 január |
Austin Healey Sprite Mk III | 1966 | H-AN8-57945 | 1966 január |
MG Midget Mk II | 1966 | G-AN3-45860 | 1966 január |
Austin Healey Sprite Mk IV | 1967 | H-AN9-64735 | 1966 október |
MG Midget Mk III | 1967 | G-AN4-52390 | 1966 október |
Austin Healey Sprite Mk IV | 1968 | H-AN9-72041 | 1967 november |
MG Midget Mk III | 1968 | G-AN4-60460 | 1967 november |
Austin Healey Sprite Mk IV | 1969 | H-AN9-77591 | 1968 december |
MG Midget Mk III | 1969 | G-AN4-66226 | 1968 december |
Austin Healey Sprite Mk IV | 1970 | H-AN10-85287 | 1969 szeptember |
MG Midget Mk III | 1970 | G-AN5-74886 | 1969 szeptember |
Austin Healey Sprite Mk IV | 1971 | H-AN10-86766 | 1970 december |
MG Midget Mk III | 1971 | G-AN5-96273 | 1970 december |
Austin Sprite Mk IV | 1971 | A-AN10-86803 | 1971 január |
MG Midget Mk III | 1972 | G-AN5-105501 | 1971 október |
MG Midget Mk III | 1973 | G-AN5-123731 | 1972 július |
MG Midget Mk III | 1974 | G-AN5-138801 | 1973 augusztus |
MG Midget 1500 | 1975 | G-AN6-154101 | 1974 szeptember |
MG Midget 1500 | 1976 | G-AN6-166301 | 1975 október |
MG Midget 1500 | 1977 | G-AN6-182001 | 1976 augusztus |
MG Midget 1500 | 1978 | G-AN6-200001 | 1977 augusztus |
MG Midget 1500 | 1979 | G-AN6-212001 | 1978 május |
MG Midget 1500 | 1980 | G-AN6-229001 | 1979 október |
Sprite alvázszámok* | H-AN5 | 1958 március - 1961 január |
H-AN6 | 1961 február - 1962 szeptember | |
H-AN7 | 1962 október - 1964 január | |
H-AN8 | 1964 január – 1966 szeptember | |
H-AN9 | 1966 október – 1969 augusztus | |
H-AN10 | 1970 decemberétől | |
A-AN10 | 1971 januárjától | |
Midget alvázszámok* | G-AN1 | 1961 március - 1962 szeptember |
G-AN2 | 1962 október - 1964 január | |
G-AN3 | 1964 január – 1966 szeptember | |
G-AN4 | 1966 október – 1969 augusztus | |
G-AN5 | 1969 szeptember – 1974 augusztus | |
G-AN6 | 1974 szeptember – 1979 december |
*Az alvázszám egy önhordó karosszériánál valójában csak elvi megközelítés és magyar terminológia, az angolban chassis number van.
Forrás: http://new.minimania.com/